Årets spelare i VF 2019; Héctor Valeria Berntsson!

Vi har fått en liten pratstund med vår fenomenala mittback Héctor Valeria Berntsson, som röstats fram av fansen till säsongens bästa spelare i Västra Frölunda IF!
Födelsedagsbarnet har som ende VF spelare spelat samtliga seriematcher under året och varit en klippa i hjärtat av vårt försvar. Varit superb hela säsongen och starkt bidragande till seriesegern och det härliga avancemanget!

Foto; Peter Iversen
Intervju; Polly 

 

Stort grattis på födelsedagen från oss i West Front! Och stora gratulationer till den ärofyllda titeln Årets Spelare i Frölunda, framröstat av oss supportrar!

Tack så jättemycket för gratulationen och ännu större tack för att ni valt mig som årets spelare. Det är en ära att spela i Västra Frölunda och det här motiverar extra till att prestera mitt bästa på planen. Ni är fantastiska.

Tack det är kul att ni uppskattar det vi gör!
Hur ser du på säsongen? Vad blev skillnaden mot fjolåret där vi föll på målsnöret?

Mitt och lagets mål var att vinna serien i år och det lyckades vi med så jag är nöjd med hur det blev. Vi hade ett lag med lite mer erfarenhet i år vilket jag känner var viktigt. Sen var det en speciell situation förra året med tanke på att det var kval och allt vad det innebär. Det var skönt att kunna vinna serien den här gången och inte behöva gå igenom det igen.

Sammanfatta gärna din egen säsong?

Det var ett bra år för mig personligen. Mitt enda mål inför säsongen var att ta upp Frölunda till division två och när man tack vare alla inblandade kan uppnå det så kan man inte vara annat än nöjd. Jag fick chansen att medverka i alla matcher den här säsongen och tycker att jag svarade bra på det.

Är det någon eller några spelare som du tycker höjt sig lite extra i år?

Det finns många spelare i den här truppen man kan lyfta fram. Andreas Nyborg som utan allt för mycket erfarenhet kommit in mellan stolparna i viktiga matcher den här säsongen och gjort det bra i Rasmus frånvaro, han ska ha en stor eloge. Olof Englund som verkligen visade vilka fantastiska kvalitéer han besitter. Tråkigt när han skadade sig men han är snart tillbaka 100% får vi hoppas.

Nu när div 2 väntar, vad kan vi vänta oss av föreningen? Kommer det satsas mer?

Västra Frölunda är en anrik förening som har tillhört eliten inom svensk fotboll, det är där klubben hör hemma. Det ska bli spännande att se vad som händer.

Bara ett par frågor kvar så ska vi låta dig fira din dag i lugn och ro! Finns det nåt speciellt minne från säsongen du vill dela med dig av? Kanske någon match som stack ut extra?

Det finns många fina minnen och stunder längs vägen men det allra bästa var när vi fick beskedet att vi vunnit. Det kändes som att det var menat, allt jobb och slit man lagt ner under året var värt det. Jag hade fortfarande en kniv i hjärtat efter förlusten borta mot Tidaholm förra året. Det ända som kunde få ut den var att vinna serien. Hela den dagen var magisk och att sitta med er inne i stan, alla tillsammans och njuta var något jag aldrig glömmer.
Såklart mitt mål hemma mot Konghälla också. Mitt första mål i VF tröjan och extra kul att mina tre fastrar från Chile var på plats och såg matchen. Sen har min farsa tjatat hela säsongen att jag inte har något att göra uppe på hörnor för jag kan inte nicka ändå. Men efter det har han inte snackat

Haha underbart! Ja hela dagen med seriesegern, firandet i klubbstugan och festandet på kvällen blir ett minne för livet!
Vi i klacken är redan i Silly Season-diskussioner. Vad tror du kommer hända? Blir tex Super-Simon kvar och om inte, vem skulle du vilja se som ersättare på topp?

Jag vet inte hur det ser ut riktigt än. Det kommer hållas samtal nu inom kort och då får vi veta hur planerna ser ut osv.

Och då ramlar vi förstås in på den oundvikliga frågan: Spelar Hector Valeria i VF 2020?

Det hoppas jag.

Några anbud?

Solväders FCs tränare knackade på min dörr imorse...Men det var nog bara för att väcka mig. (Min farsa)

Fint diplomatiskt svar från en fin spelare och representant för vår älskade förening. Vi tackar för pratstunden, gratulerar återigen till utmärkelsen Årets Spelare och hoppas vi syns till premiären i Div 2. 🏼

Tack så väldigt mycket igen för utmärkelsen och era fina ord. Vi ses!

Kommentarer:

1 Vf fan:

Rätt val!! Riktigt grym insats hela året!

2 Anonym:

Grattis Hector!!

3 VF forever!!:

Grattis Hector!! Imponerande säsong!!

4 Forza VF:

Rätt val till slut fast jag röstade på Totti!!Stark säsong och att han var med i alla matcher!!

5 Turbo:

Mitt val fast det fanns mååånga riktigt bra prestationer i år. Grattis Hector!

Kommentera här: